Biuletyn Informacji Publicznej
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nadarzynie

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.gops.nadarzyn.pl

Treść strony

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W NADARZYNIE

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin Organizacyjny określa zasady funkcjonowania i organizację Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nadarzynie, zwany dalej „regulaminem”.

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o :

  1. ośrodku – należy przez to rozumieć Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nadarzynie ;
  2. statucie – należy przez to rozumieć Statut Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nadarzynie uchwalony Uchwałą Rady Gminy Nadarzyn;
  3. regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nadarzynie;
  4. dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nadarzynie;
  5. komórkach organizacyjnych ośrodka – należy rozumieć wyodrębnione w strukturze organizacyjnej ośrodka sekcje, samodzielne stanowiska pracy i wieloosobowe stanowiska pracy, które wykonują zadania o jednorodnym lub podobnym charakterze;
  6. radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Nadarzyn;
  7. wójcie – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Nadarzyn.

§ 3

  1. Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Nadarzyn.
  2. Ośrodek realizuje zadania własne i zlecone Gminy Nadarzyn w zakresie pomocy społecznej oraz inne zadania własne i zlecone wynikające z odrębnych przepisów przekazane do realizacji ośrodkowi.

§ 4

Ośrodek działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, statutu, uchwał rady, zarządzeń wójta oraz zarządzeń dyrektora.

Rozdział II

Zasady kierowania ośrodkiem

§ 5

  1. Ośrodkiem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz dyrektor.
  2. Dyrektor kieruje pracą ośrodka przy pomocy:
    1. zastępcy dyrektora;
    2. głównego księgowego;
    3. koordynatora sekcji.
  3. Dyrektor wydaje akty wewnętrzne w formie zarządzeń, regulaminów, instrukcji, komunikatów.
  4. Dyrektor jest służbowym przełożonym wszystkich pracowników zatrudnionych w ośrodku i wykonuje uprawnienia pracodawcy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.
  5. Dyrektor decyduje samodzielnie o zatrudnianiu, zwalnianiu, wynagradzaniu, przyznawaniu nagród, udzielaniu kar porządkowych i innych sprawach z zakresu prawa pracy dotyczących pracowników ośrodka.
  6. Dyrektor wykonuje zadania według właściwości rzeczowej i miejscowej na podstawie obowiązujących przepisów, uchwał rady oraz zarządzeń i ustaleń wójta.
  7. W czasie nieobecności dyrektora, ośrodkiem kieruje zastępca dyrektora.

Rozdział III

Organizacja ośrodka

§ 6

  1. Strukturę organizacyjną ośrodka tworzą: sekcje, jednoosobowe lub wieloosobowe samodzielne stanowiska pracy. W ramach sekcji mogą występować zespoły i samodzielne stanowiska pracy.
  2. Podstawową strukturę organizacyjną ośrodka przedstawia schemat organizacyjny ośrodka, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

§ 7

W skład ośrodka wchodzą:

  1. dyrektor - DR;
  2. zastępca dyrektora – ZDR;
  3. główny księgowy - GK ;
  4. stanowisko ds. księgowych , płac i spraw pracowniczych - KP;
  5. radca prawny – RP;
  6. samodzielne stanowiska ds. administracyjnych - AD;
  7. asystent rodziny - AR;
  8. sekcja pomocy środowiskowej – PŚ;
  9. sekcja wsparcia rodziny – SWR:
    1. Placówka Wsparcia Dziennego „Ognisko Tęcza” z filią w Młochowie - PWD;
    2. Klub Seniora ”Oficyna” - KS;
  10. samodzielne stanowiska ds. świadczeń - SŚ
  11. składnica akt – SA.

Rozdział IV

Zakresy działania dyrektora, zastępcy dyrektora i komórek organizacyjnych

§ 8

  1. Dyrektor ośrodka odpowiedzialny jest za:
    1. organizację pracy ośrodka oraz nadzór i kontrolę wykonywanych zadań ;
    2. wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnienia wójta i uchwał rady;
    3. sporządzanie planu budżetu ośrodka oraz gospodarowanie przydzielonymi środkami finansowymi i rozliczanie realizowanych zadań;
    4. współtworzenie warunków organizacyjnych funkcjonowania pomocy społecznej poprzez tworzenie niezbędnej infrastruktury socjalnej na terenie Gminy Nadarzyn;
    5. przedstawianie wójtowi i radzie sprawozdania z działalności ośrodka;
    6. reprezentowanie ośrodka na zewnątrz;
    7. współpracę z radą i jej komisjami, instytucjami, organizacjami społecznymi, Kościołami i związkami wyznaniowymi itp. w celu realizacji zadań ośrodka.
  2. Do wyłącznych obowiązków dyrektora należy:
    1. dekretowanie pism przychodzących;
    2. wydawanie decyzji potwierdzającej prawo do świadczeń zdrowotnych i pomocy materialnej dla uczniów;
    3. udzielanie upoważnień pracownikom ośrodka;
    4. zawieranie umów z dostawcami i usługodawcami;
    5. udzielanie informacji publicznej w trybie i na zasadach wynikających z odrębnej ustawy;
    6. rozpatrywanie skarg na pracownika;
    7. przygotowywanie projektów uchwał.
  3. 3. Dyrektorowi podlegają bezpośrednio:
    1. zastępca dyrektora;
    2. koordynator sekcji pomocy środowiskowej;
    3. główny księgowy;
    4. radca prawny;
    5. stanowiska ds. administracyjnych;
    6. stanowiska ds. świadczeń;
    7. asystent rodziny.

§ 9

  1. Zastępca dyrektora nadzoruje pracę sekcji wsparcia rodziny, pełni funkcję bezpośredniego przełożonego pracowników sekcji i odpowiada za prawidłową realizację zadań realizowanych w sekcji, a w szczególności za:
    1. organizację pracy i podział zadań;
    2. terminowość, rzetelność i zgodne z prawem załatwianie spraw;
    3. nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych podległych pracowników i ich ocena;
    4. projekty dokumentów i ich poprawność merytoryczną i prawną;
    5. system zastępstw w sekcji;
    6. opracowanie zakresów czynności pracowników sekcji;
    7. sporządzanie obowiązujących sprawozdań, analiz i informacji w zakresie pracy sekcji.
    8. gospodarowanie przydzielonymi środkami finansowymi i rozlicznie realizowanych zadań;
    9. nadzór nad realizacją zadań związanych z administrowaniem, obiektami (umowy, przeglądy, zakupy, remonty).
  2. Zastępca dyrektora odpowiedzialny jest za:
    1. nadzór i kontrolę wykonywanych zadań, w zakresie zleconym przez dyrektora;
    2. nadzór nad prawidłowością realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny;
    3. nadzór nad prawidłowością realizacji zadań ośrodka wynikających z gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomani;
    4. inspirowanie i koordynowanie w porozumieniu z dyrektorem współpracy ośrodka z instytucjami państwowymi i samorządowymi, organizacjami pozarządowymi i innymi jednostkami wspierającymi realizację zadań z zakresu działalności ośrodka.

§ 10

Koordynator sekcji pełni funkcję bezpośredniego przełożonego pracowników sekcji pomocy środowiskowej i odpowiada za prawidłową realizację zadań realizowanych w sekcji, a w szczególności za:

  1. organizację pracy i podział zadań;
  2. weryfikacja dokumentów pod względem merytorycznym i zatwierdzanie planów pomocy;
  3. terminowość, rzetelność i zgodne z prawem załatwianie spraw;
  4. nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych podległych pracowników i ich ocena;
  5. projekty dokumentów i ich poprawność merytoryczną i prawną;
  6. system zastępstw w sekcji;
  7. opracowanie zakresów czynności pracowników sekcji;
  8. sporządzanie obowiązujących sprawozdań, analiz i informacji w zakresie pracy sekcji;
  9. nadzór i rozliczenie czasu pracy opiekunek;
  10. ustalanie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej;
  11. nadzór nad prawidłowością wykonania programów z zakresu pomocy społecznej przyjętych do realizacji przez ośrodek.

§ 11

Samodzielne stanowiska pracy odpowiadają za prawidłową realizację zadań w ramach stanowiska, a w szczególności za:

  1. organizację pracy stanowiska i merytoryczne przygotowanie;
  2. terminowość, rzetelność i zgodne z prawem załatwianie spraw;
  3. prawidłową obsługę interesanta;
  4. projekty dokumentów i ich poprawność merytoryczną i prawną;
  5. sporządzanie obowiązujących sprawozdań, analiz i informacji z zakresu stanowiska pracy;
  6. ustalanie zapotrzebowania na wypłatę świadczeń.

§ 12

Główny księgowy odpowiada za prawidłową realizację budżetu ośrodka i gospodarkę finansową wykonując następujące zadania:

  1. prowadzenie rachunkowości ośrodka zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  2. odpowiada za prawidłową gospodarkę finansowo-księgową ośrodka;
  3. współpracuje z dyrektorem w celu zaplanowania środków finansowych na realizację zadań statutowych ośrodka;
  4. wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi na wniosek dyrektora;
  5. dokonuje kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
  6. dokonuje kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
  7. opracowuje analizy w zakresie kosztów ogólnych, jednostkowych i funduszu płac;
  8. prowadzi nadzór nad prawidłową gospodarką materiałową;
  9. odpowiada za terminową i właściwą sprawozdawczość;
  10. nadzoruje i kontroluje prace w zakresie inwentaryzacji składników majątkowych;
  11. sporządzanie zestawień dochodów i wydatków budżetowych;
  12. wnioskowanie w sprawach zmiany planów gospodarczych i finansowych w zależności od potrzeb i w ramach obowiązujących przepisów;
  13. terminowe i prawidłowe rozliczenie otrzymanych dotacji;
  14. nadzór nad windykacją nienależnie pobranych świadczeń i ustalonych odpłatności;
  15. określa zasady, według których mają być wykonywane przez inne komórki prace niezbędne do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz księgowości;
  16. odpowiada za prawidłowy obieg i terminowość sporządzanych dokumentów.

§ 13

Stanowisko ds. księgowych, płac i spraw pracowniczych wykonuje zadania w zakresie obsługi finansowo – księgowej i pracowniczej w szczególności:

  1. nalicza wynagrodzenia i rozlicza umowy cywilnoprawne;
  2. nalicza zwolnienia lekarskie;
  3. obsługuje programy Płatnik, Kadry i Płace, Księgowość budżetowa;
  4. dokonuje rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;
  5. zgłasza do ubezpieczeń społecznych pracowników i świadczeniobiorców;
  6. sporządza roczne zeznania podatkowe;
  7. sporządza sprawozdawczość z zakresu powierzonych obowiązków;
  8. wykonuje operacje księgowe;
  9. realizuje przelewy i rozliczenia z dostawcami;
  10. prowadzi bieżące ewidencjonowanie (księgowanie) dochodów i wydatków wpływających na rachunek bankowy;
  11. prowadzi obsługę bankową;
  12. uzgadnia, dekretuje i przygotowuje do księgowania dowody księgowe;
  13. prowadzi księgowość analityczną i syntetyczną;
  14. dokonuje wypłat, w tym wypłat świadczeń z pomocy społecznej;
  15. prowadzi sprawy związane z ubezpieczeniem majątku i osób;
  16. prowadzi księgi inwentarzowe;
  17. prowadzi ewidencję środków trwałych i wyposażenia;
  18. dokonuje czynności związanych z inwentaryzacją w zakresie księgowości zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną;
  19. prowadzi zakładowy fundusz świadczeń socjalnych;
  20. prowadzi sprawy pracownicze związane z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników;
  21. prowadzi sprawy pracownicze z zakresu obsługi pracowniczych planów kapitałowych (PPK);
  22. przygotowuje dokumenty księgowe i pracownicze do archiwizacji;
  23. współpracuje z inspektorem ochrony danych osobowych.

§ 14

Radca prawny wykonuje zadania zgodnie z ustawą o radcach prawnych w szczególności poprzez :

  1. wydawanie opinii i udzielanie porad prawnych dyrektorowi oraz pracownikom ośrodka;
  2. opiniowanie i współtworzenie aktów wewnętrznych ośrodka; 3) opiniowanie projektów decyzji administracyjnych;
  3. weryfikacja poprawności zawieranych umów;
  4. występowanie w charakterze pełnomocnika ośrodka.

§ 15

Samodzielne stanowiska ds. administracyjnych wykonują zadania z zakresu:

  1. zabezpieczenia ośrodka w dostawy usług, materiały biurowe i niezbędny sprzęt;
  2. organizowania i zabezpieczenia bieżących napraw i konserwacji;
  3. dokonywania wstępnej kontroli dokumentów finansowych pod względem merytorycznym, zgodnie z udzielonym upoważnieniem;
  4. prowadzenia postępowań w zakresie zamówień publicznych;
  5. prowadzenia rejestrów zamówień publicznych;
  6. przygotowania projektów umów i porozumień;
  7. prowadzenia rejestrów decyzji, umów z kontrahentami;
  8. prowadzenia sprawozdawczości w zakresie zamówień publicznych;
  9. sporządzania sprawozdawczości z zakresu pomocy społecznej;
  10. sporządzania list wypłat z zakresu pomocy społecznej;
  11. prowadzenia składnicy akt;
  12. prowadzenia spraw związanych z obiegiem dokumentów i obsługą kancelaryjną;
  13. obsługi poczty elektronicznej ośrodka;
  14. sporządzania projektów decyzji z zakresu pomocy społecznej;
  15. sporządzania projektów decyzji dodatków mieszkaniowych;
  16. wprowadzania danych i informacji do centralnej ewidencji emisyjności budynków w zakresie przyznanych świadczeń z pomocy społecznej lub innych form wsparcia finansowego ze środków publicznych w zakresie:
    1. dodatku mieszkaniowego, o którym mowa w ustawie z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
    2. dodatku energetycznego, o którym mowa w art. 5c ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne,
    3. zasiłku celowego z przeznaczeniem na ogrzewanie, o którym mowa w art. 39 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
    4. danych, o których mowa w art. 27a ust. 2 pkt 1 lit. H ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
  17. rozliczenia programu dożywiania;
  18. ustalanie zapotrzebowania na wypłatę świadczeń.

§ 16

Asystent Rodziny prowadzi pracę z rodzinami przeżywającymi trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej poprzez:

  1. opracowywanie i realizacji planu pracy z rodzinami przeżywającymi trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo- wychowawczych we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikami socjalnymi;
  2. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi, w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, oraz w rozwiązywaniu problemów socjalnych i psychologicznych;
  3. wspieranie aktywności społecznej rodzin, motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  4. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  5. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  6. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  7. współpracę z innymi komórkami oraz instytucjami i organizacjami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  8. monitorowanie sytuacji dziecka po zakończeniu pracy z rodziną;
  9. analizę i ocenę potrzeb w zakresie wspierania;
  10. realizacja zadań określonych w ustawie o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.

§ 17

Sekcja Pomocy Środowiskowej składa się z koordynatora sekcji, pracowników socjalnych i opiekunów.

  1. Do ogólnych zadań sekcji należy w szczególności:
    1. praca socjalna;
    2. przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych;
    3. dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
    4. udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe;
    5. pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;
    6. udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
    7. pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
    8. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie konsekwencji ubóstwa;
    9. inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
    10. współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;
    11. inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych;
    12. współpraca z asystentem rodziny;
    13. realizacja zadań określonych w ustawie o przeciwdziałaniu przemocy domowej;
    14. planowanie i realizacja usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osób wymagających tej formy pomocy;
    15. windykacja i egzekucja świadczeń z pomocy społecznej;
    16. rozpatrywanie wniosków o potwierdzenie prawa do ubezpieczenia zdrowotnego;
    17. przygotowywanie materiałów niezbędnych do sprawozdawczości.
  2. Przy wykonywaniu zadań pracownicy sekcji są obowiązani:
    1. kierować się zasadami etyki zawodowej;
    2. kierować się zasadą dobra osób i rodzin, którym służy, poszanowania ich godności i prawa tych osób do samostanowienia;
    3. przeciwdziałać praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę, grupę lub społeczność;
    4. udzielać osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy;
    5. zachować w tajemnicy informacje uzyskane w toku czynności zawodowych, także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny;
    6. podnosić swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie.

§ 18

Samodzielne stanowiska ds. świadczeń

  1. Zajmują się przygotowaniem dokumentacji do realizacji zadań z zakresu ustaw:
    1. świadczeń rodzinnych;
    2. funduszu alimentacyjnego;
    3. specjalnych zasiłków dla opiekunów;
    4. świadczeń z tytułu wychowywania dzieci w odniesieniu do świadczeń nienależnie pobranych;
    5. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
    6. o systemie oświaty;
    7. oraz innych świadczeń przekazanych do realizacji odrębnymi przepisami.
  2. Do zadań stanowisk należy w szczególności:
    1. przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków z zakresu realizowanych zadań;
    2. prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych z zakresu realizowanych zadań;
    3. prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych;
    4. przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych i odbieranie oświadczeń majątkowych;
    5. sporządzanie list wypłat realizowanych świadczeń;
    6. sporządzanie sprawozdań merytorycznych;
    7. prowadzenie egzekucji wobec dłużników alimentacyjnych;
    8. prowadzenie postępowania egzekucyjnego w administracji w przypadku nienależnie pobranych świadczeń;
    9. współpraca z komornikami i innymi instytucjami;
    10. dokumentowanie podejmowanych czynności;
    11. prowadzenie właściwych rejestrów oraz korespondencji;
    12. wydawanie zaświadczeń z programu „Czyste Powietrze”;
    13. wydawanie zaświadczeń świadczeniobiorcom i prowadzenie ich rejestru;
    14. prowadzenie postępowań w zakresie karty dużej rodziny.

§ 19

Sekcja Wsparcia Rodziny zajmuje się wdrażaniem zasad i form wspierania rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych oraz prowadzeniem działań związanych z profilaktyką na rzecz rodziny.

  1. W skład Sekcji Wsparcia Rodziny wchodzi: Placówka Wsparcia Dziennego „Ognisko Tęcza” w Nadarzynie z filią w Młochowie, Klub Seniora „Oficyna” w Młochowie.
  2. Sekcja Wsparcia Rodziny składa się z: wychowawców, głównego specjalisty, sprzątaczki i konserwatora.
  3. Do zadań Placówki Wsparcia Dziennego „Ognisko Tęcza” należy w szczególności.:
    1. analiza sytuacji rodziny i środowiska rodzinnego oraz przyczyn kryzysu w rodzinie;
    2. wzmocnienie roli i funkcji rodziny;
    3. rozwijanie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych rodziny;
    4. pomoc w integracji i przezwyciężaniu degradacji społecznej rodziny;
    5. wspieranie rodzin w pełnieniu ich funkcji wychowawczych;
    6. współpraca z asystentem rodziny;
    7. tworzenie kompleksowego i interdyscyplinarnego wsparcia rodziny z udziałem specjalistów wewnętrznych (prawnik, pracownik socjalny, wychowawca) i zewnętrznych (psycholodzy, pedagodzy szkolni, kuratorzy, koordynatorzy pieczy zastępczej, terapeuci i inni);
    8. realizacja zadań z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej – rozliczenia za pobyt dzieci w pieczy zastępczej, udział w zespołach wychowawczych, praca z rodzinami biologicznymi;
    9. profilaktyka i działania interwencyjne w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej;
  4. Klub Seniora „Oficyna” realizuje zadania z zakresu usług na rzecz wsparcia seniorów powyżej 60 roku życia, w szczególności świadczenie usług edukacyjnych i kulturalno-oświatowych.

§ 20

Składnica akt

Składnica akt działa w celu przejmowania materiałów archiwalnych niepotrzebnych do bieżącego urzędowania (działalności) i ich przechowywania, ewidencjonowania, udostępniania oraz brakowania.

§ 21

W celu właściwego wykonywania zadań komórki organizacyjne oraz samodzielne stanowiska pracy zobowiązane są do bieżącej współpracy.

§ 22

Szczegółowy zakres obowiązków pracowników określają zakresy czynności na poszczególnych stanowiskach pracy znajdujące się w aktach osobowych pracownika.

§ 23

Pracownicy zatrudnieni w ośrodku zobowiązani są do przestrzegania kodeksu etyki wprowadzonego do stosowania odrębnym zarządzeniem dyrektora.

Rozdział V

Funkcjonowanie ośrodka

§ 24

Funkcjonowanie ośrodka opiera się na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności służbowych i indywidualnej odpowiedzialności służbowej i dyscyplinarnej.

§ 25

Ośrodek posługuje się uzgodnioną z Archiwum Państwowym w Warszawie instrukcją kancelaryjną, jednolitym rzeczowym wykazem akt oraz instrukcją w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt.

§ 26

Organizację pracy oraz rozkład czasu pracy ośrodka określa Regulamin Pracy wprowadzony do stosowania zarządzeniem dyrektora.

§ 27

  1. Ośrodek czynny jest w dni robocze w równoważnym czasie pracy w godzinach:
    1. poniedziałki od 9.00 do 18.00;
    2. wtorki - czwartki 8.00-16.00;
    3. piątki 8.00-15.00.
  2. Każdy piątek tygodnia jest dniem wewnętrznym dla pracowników ośrodka, w którym klienci załatwiani są w sprawach najpilniejszych.
  3. Placówka Wsparcia Dziennego „Ognisko Tęcza” pracuje zgodnie z regulaminem zatwierdzonym przez dyrektora.
  4. Klub Seniora „Oficyna” pracuje zgodnie z regulaminem zatwierdzonym przez dyrektora.

Rozdział VI

Postanowienia końcowe

§ 28

Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem, a dotyczące funkcjonowania ośrodka ustala dyrektor.

§ 29

Zmiana regulaminu następuje w drodze zmiany zarządzenia.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Krystyna Masłowska
  • opublikował: Piotr Markowski
    data publikacji: 2025-01-24 14:55
  • zmodyfikował: Piotr Markowski
    ostatnia modyfikacja: 2025-04-01 13:56

Pliki do pobrania:

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Krystyna Masłowska
  • opublikował: Piotr Markowski
    data publikacji: 2025-01-29 09:03
  • zmodyfikował: Piotr Markowski
    ostatnia modyfikacja: 2025-01-29 09:03

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 430
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2025-01-29 09:03:59