Odnośniki
Przejdź do: www.gops.nadarzyn.pl
Treść strony
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W NADARZYNIE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny określa zasady funkcjonowania i organizację Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nadarzynie, zwany dalej „regulaminem”.
§ 2
Ilekroć w regulaminie jest mowa o :
- ośrodku – należy przez to rozumieć Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nadarzynie ;
- statucie – należy przez to rozumieć Statut Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nadarzynie uchwalony Uchwałą Rady Gminy Nadarzyn;
- regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nadarzynie;
- dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nadarzynie;
- komórkach organizacyjnych ośrodka – należy rozumieć wyodrębnione w strukturze organizacyjnej ośrodka sekcje, samodzielne stanowiska pracy i wieloosobowe stanowiska pracy, które wykonują zadania o jednorodnym lub podobnym charakterze;
- radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Nadarzyn;
- wójcie – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Nadarzyn.
§ 3
- Ośrodek jest jednostką organizacyjną Gminy Nadarzyn.
- Ośrodek realizuje zadania własne i zlecone Gminy Nadarzyn w zakresie pomocy społecznej oraz inne zadania własne i zlecone wynikające z odrębnych przepisów przekazane do realizacji ośrodkowi.
§ 4
Ośrodek działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, statutu, uchwał rady, zarządzeń wójta oraz zarządzeń dyrektora.
Rozdział II
Zasady kierowania ośrodkiem
§ 5
- Ośrodkiem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz dyrektor.
- Dyrektor kieruje pracą ośrodka przy pomocy:
- zastępcy dyrektora;
- głównego księgowego;
- koordynatora sekcji.
- Dyrektor wydaje akty wewnętrzne w formie zarządzeń, regulaminów, instrukcji, komunikatów.
- Dyrektor jest służbowym przełożonym wszystkich pracowników zatrudnionych w ośrodku i wykonuje uprawnienia pracodawcy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.
- Dyrektor decyduje samodzielnie o zatrudnianiu, zwalnianiu, wynagradzaniu, przyznawaniu nagród, udzielaniu kar porządkowych i innych sprawach z zakresu prawa pracy dotyczących pracowników ośrodka.
- Dyrektor wykonuje zadania według właściwości rzeczowej i miejscowej na podstawie obowiązujących przepisów, uchwał rady oraz zarządzeń i ustaleń wójta.
- W czasie nieobecności dyrektora, ośrodkiem kieruje zastępca dyrektora.
Rozdział III
Organizacja ośrodka
§ 6
- Strukturę organizacyjną ośrodka tworzą: sekcje, jednoosobowe lub wieloosobowe samodzielne stanowiska pracy. W ramach sekcji mogą występować zespoły i samodzielne stanowiska pracy.
- Podstawową strukturę organizacyjną ośrodka przedstawia schemat organizacyjny ośrodka, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
§ 7
W skład ośrodka wchodzą:
- dyrektor - DR;
- zastępca dyrektora – ZDR;
- główny księgowy - GK ;
- stanowisko ds. księgowych , płac i spraw pracowniczych - KP;
- radca prawny – RP;
- samodzielne stanowiska ds. administracyjnych - AD;
- asystent rodziny - AR;
- sekcja pomocy środowiskowej – PŚ;
- sekcja wsparcia rodziny – SWR:
- Placówka Wsparcia Dziennego „Ognisko Tęcza” z filią w Młochowie - PWD;
- Klub Seniora ”Oficyna” - KS;
- samodzielne stanowiska ds. świadczeń - SŚ
- składnica akt – SA.
Rozdział IV
Zakresy działania dyrektora, zastępcy dyrektora i komórek organizacyjnych
§ 8
- Dyrektor ośrodka odpowiedzialny jest za:
- organizację pracy ośrodka oraz nadzór i kontrolę wykonywanych zadań ;
- wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnienia wójta i uchwał rady;
- sporządzanie planu budżetu ośrodka oraz gospodarowanie przydzielonymi środkami finansowymi i rozliczanie realizowanych zadań;
- współtworzenie warunków organizacyjnych funkcjonowania pomocy społecznej poprzez tworzenie niezbędnej infrastruktury socjalnej na terenie Gminy Nadarzyn;
- przedstawianie wójtowi i radzie sprawozdania z działalności ośrodka;
- reprezentowanie ośrodka na zewnątrz;
- współpracę z radą i jej komisjami, instytucjami, organizacjami społecznymi, Kościołami i związkami wyznaniowymi itp. w celu realizacji zadań ośrodka.
- Do wyłącznych obowiązków dyrektora należy:
- dekretowanie pism przychodzących;
- wydawanie decyzji potwierdzającej prawo do świadczeń zdrowotnych i pomocy materialnej dla uczniów;
- udzielanie upoważnień pracownikom ośrodka;
- zawieranie umów z dostawcami i usługodawcami;
- udzielanie informacji publicznej w trybie i na zasadach wynikających z odrębnej ustawy;
- rozpatrywanie skarg na pracownika;
- przygotowywanie projektów uchwał.
- 3. Dyrektorowi podlegają bezpośrednio:
- zastępca dyrektora;
- koordynator sekcji pomocy środowiskowej;
- główny księgowy;
- radca prawny;
- stanowiska ds. administracyjnych;
- stanowiska ds. świadczeń;
- asystent rodziny.
§ 9
- Zastępca dyrektora nadzoruje pracę sekcji wsparcia rodziny, pełni funkcję bezpośredniego przełożonego pracowników sekcji i odpowiada za prawidłową realizację zadań realizowanych w sekcji, a w szczególności za:
- organizację pracy i podział zadań;
- terminowość, rzetelność i zgodne z prawem załatwianie spraw;
- nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych podległych pracowników i ich ocena;
- projekty dokumentów i ich poprawność merytoryczną i prawną;
- system zastępstw w sekcji;
- opracowanie zakresów czynności pracowników sekcji;
- sporządzanie obowiązujących sprawozdań, analiz i informacji w zakresie pracy sekcji.
- gospodarowanie przydzielonymi środkami finansowymi i rozlicznie realizowanych zadań;
- nadzór nad realizacją zadań związanych z administrowaniem, obiektami (umowy, przeglądy, zakupy, remonty).
- Zastępca dyrektora odpowiedzialny jest za:
- nadzór i kontrolę wykonywanych zadań, w zakresie zleconym przez dyrektora;
- nadzór nad prawidłowością realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny;
- nadzór nad prawidłowością realizacji zadań ośrodka wynikających z gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomani;
- inspirowanie i koordynowanie w porozumieniu z dyrektorem współpracy ośrodka z instytucjami państwowymi i samorządowymi, organizacjami pozarządowymi i innymi jednostkami wspierającymi realizację zadań z zakresu działalności ośrodka.
§ 10
Koordynator sekcji pełni funkcję bezpośredniego przełożonego pracowników sekcji pomocy środowiskowej i odpowiada za prawidłową realizację zadań realizowanych w sekcji, a w szczególności za:
- organizację pracy i podział zadań;
- weryfikacja dokumentów pod względem merytorycznym i zatwierdzanie planów pomocy;
- terminowość, rzetelność i zgodne z prawem załatwianie spraw;
- nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych podległych pracowników i ich ocena;
- projekty dokumentów i ich poprawność merytoryczną i prawną;
- system zastępstw w sekcji;
- opracowanie zakresów czynności pracowników sekcji;
- sporządzanie obowiązujących sprawozdań, analiz i informacji w zakresie pracy sekcji;
- nadzór i rozliczenie czasu pracy opiekunek;
- ustalanie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej;
- nadzór nad prawidłowością wykonania programów z zakresu pomocy społecznej przyjętych do realizacji przez ośrodek.
§ 11
Samodzielne stanowiska pracy odpowiadają za prawidłową realizację zadań w ramach stanowiska, a w szczególności za:
- organizację pracy stanowiska i merytoryczne przygotowanie;
- terminowość, rzetelność i zgodne z prawem załatwianie spraw;
- prawidłową obsługę interesanta;
- projekty dokumentów i ich poprawność merytoryczną i prawną;
- sporządzanie obowiązujących sprawozdań, analiz i informacji z zakresu stanowiska pracy;
- ustalanie zapotrzebowania na wypłatę świadczeń.
§ 12
Główny księgowy odpowiada za prawidłową realizację budżetu ośrodka i gospodarkę finansową wykonując następujące zadania:
- prowadzenie rachunkowości ośrodka zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- odpowiada za prawidłową gospodarkę finansowo-księgową ośrodka;
- współpracuje z dyrektorem w celu zaplanowania środków finansowych na realizację zadań statutowych ośrodka;
- wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi na wniosek dyrektora;
- dokonuje kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- dokonuje kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- opracowuje analizy w zakresie kosztów ogólnych, jednostkowych i funduszu płac;
- prowadzi nadzór nad prawidłową gospodarką materiałową;
- odpowiada za terminową i właściwą sprawozdawczość;
- nadzoruje i kontroluje prace w zakresie inwentaryzacji składników majątkowych;
- sporządzanie zestawień dochodów i wydatków budżetowych;
- wnioskowanie w sprawach zmiany planów gospodarczych i finansowych w zależności od potrzeb i w ramach obowiązujących przepisów;
- terminowe i prawidłowe rozliczenie otrzymanych dotacji;
- nadzór nad windykacją nienależnie pobranych świadczeń i ustalonych odpłatności;
- określa zasady, według których mają być wykonywane przez inne komórki prace niezbędne do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz księgowości;
- odpowiada za prawidłowy obieg i terminowość sporządzanych dokumentów.
§ 13
Stanowisko ds. księgowych, płac i spraw pracowniczych wykonuje zadania w zakresie obsługi finansowo – księgowej i pracowniczej w szczególności:
- nalicza wynagrodzenia i rozlicza umowy cywilnoprawne;
- nalicza zwolnienia lekarskie;
- obsługuje programy Płatnik, Kadry i Płace, Księgowość budżetowa;
- dokonuje rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;
- zgłasza do ubezpieczeń społecznych pracowników i świadczeniobiorców;
- sporządza roczne zeznania podatkowe;
- sporządza sprawozdawczość z zakresu powierzonych obowiązków;
- wykonuje operacje księgowe;
- realizuje przelewy i rozliczenia z dostawcami;
- prowadzi bieżące ewidencjonowanie (księgowanie) dochodów i wydatków wpływających na rachunek bankowy;
- prowadzi obsługę bankową;
- uzgadnia, dekretuje i przygotowuje do księgowania dowody księgowe;
- prowadzi księgowość analityczną i syntetyczną;
- dokonuje wypłat, w tym wypłat świadczeń z pomocy społecznej;
- prowadzi sprawy związane z ubezpieczeniem majątku i osób;
- prowadzi księgi inwentarzowe;
- prowadzi ewidencję środków trwałych i wyposażenia;
- dokonuje czynności związanych z inwentaryzacją w zakresie księgowości zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną;
- prowadzi zakładowy fundusz świadczeń socjalnych;
- prowadzi sprawy pracownicze związane z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników;
- prowadzi sprawy pracownicze z zakresu obsługi pracowniczych planów kapitałowych (PPK);
- przygotowuje dokumenty księgowe i pracownicze do archiwizacji;
- współpracuje z inspektorem ochrony danych osobowych.
§ 14
Radca prawny wykonuje zadania zgodnie z ustawą o radcach prawnych w szczególności poprzez :
- wydawanie opinii i udzielanie porad prawnych dyrektorowi oraz pracownikom ośrodka;
- opiniowanie i współtworzenie aktów wewnętrznych ośrodka; 3) opiniowanie projektów decyzji administracyjnych;
- weryfikacja poprawności zawieranych umów;
- występowanie w charakterze pełnomocnika ośrodka.
§ 15
Samodzielne stanowiska ds. administracyjnych wykonują zadania z zakresu:
- zabezpieczenia ośrodka w dostawy usług, materiały biurowe i niezbędny sprzęt;
- organizowania i zabezpieczenia bieżących napraw i konserwacji;
- dokonywania wstępnej kontroli dokumentów finansowych pod względem merytorycznym, zgodnie z udzielonym upoważnieniem;
- prowadzenia postępowań w zakresie zamówień publicznych;
- prowadzenia rejestrów zamówień publicznych;
- przygotowania projektów umów i porozumień;
- prowadzenia rejestrów decyzji, umów z kontrahentami;
- prowadzenia sprawozdawczości w zakresie zamówień publicznych;
- sporządzania sprawozdawczości z zakresu pomocy społecznej;
- sporządzania list wypłat z zakresu pomocy społecznej;
- prowadzenia składnicy akt;
- prowadzenia spraw związanych z obiegiem dokumentów i obsługą kancelaryjną;
- obsługi poczty elektronicznej ośrodka;
- sporządzania projektów decyzji z zakresu pomocy społecznej;
- sporządzania projektów decyzji dodatków mieszkaniowych;
- wprowadzania danych i informacji do centralnej ewidencji emisyjności budynków w zakresie przyznanych świadczeń z pomocy społecznej lub innych form wsparcia finansowego ze środków publicznych w zakresie:
- dodatku mieszkaniowego, o którym mowa w ustawie z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
- dodatku energetycznego, o którym mowa w art. 5c ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne,
- zasiłku celowego z przeznaczeniem na ogrzewanie, o którym mowa w art. 39 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- danych, o których mowa w art. 27a ust. 2 pkt 1 lit. H ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
- rozliczenia programu dożywiania;
- ustalanie zapotrzebowania na wypłatę świadczeń.
§ 16
Asystent Rodziny prowadzi pracę z rodzinami przeżywającymi trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej poprzez:
- opracowywanie i realizacji planu pracy z rodzinami przeżywającymi trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo- wychowawczych we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikami socjalnymi;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi, w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, oraz w rozwiązywaniu problemów socjalnych i psychologicznych;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin, motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- współpracę z innymi komórkami oraz instytucjami i organizacjami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- monitorowanie sytuacji dziecka po zakończeniu pracy z rodziną;
- analizę i ocenę potrzeb w zakresie wspierania;
- realizacja zadań określonych w ustawie o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
§ 17
Sekcja Pomocy Środowiskowej składa się z koordynatora sekcji, pracowników socjalnych i opiekunów.
- Do ogólnych zadań sekcji należy w szczególności:
- praca socjalna;
- przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych;
- dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
- udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe;
- pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;
- udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
- pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie konsekwencji ubóstwa;
- inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
- współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;
- inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych;
- współpraca z asystentem rodziny;
- realizacja zadań określonych w ustawie o przeciwdziałaniu przemocy domowej;
- planowanie i realizacja usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osób wymagających tej formy pomocy;
- windykacja i egzekucja świadczeń z pomocy społecznej;
- rozpatrywanie wniosków o potwierdzenie prawa do ubezpieczenia zdrowotnego;
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do sprawozdawczości.
- Przy wykonywaniu zadań pracownicy sekcji są obowiązani:
- kierować się zasadami etyki zawodowej;
- kierować się zasadą dobra osób i rodzin, którym służy, poszanowania ich godności i prawa tych osób do samostanowienia;
- przeciwdziałać praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę, grupę lub społeczność;
- udzielać osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy;
- zachować w tajemnicy informacje uzyskane w toku czynności zawodowych, także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny;
- podnosić swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie.
§ 18
Samodzielne stanowiska ds. świadczeń
- Zajmują się przygotowaniem dokumentacji do realizacji zadań z zakresu ustaw:
- świadczeń rodzinnych;
- funduszu alimentacyjnego;
- specjalnych zasiłków dla opiekunów;
- świadczeń z tytułu wychowywania dzieci w odniesieniu do świadczeń nienależnie pobranych;
- o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
- o systemie oświaty;
- oraz innych świadczeń przekazanych do realizacji odrębnymi przepisami.
- Do zadań stanowisk należy w szczególności:
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków z zakresu realizowanych zadań;
- prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych z zakresu realizowanych zadań;
- prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych;
- przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych i odbieranie oświadczeń majątkowych;
- sporządzanie list wypłat realizowanych świadczeń;
- sporządzanie sprawozdań merytorycznych;
- prowadzenie egzekucji wobec dłużników alimentacyjnych;
- prowadzenie postępowania egzekucyjnego w administracji w przypadku nienależnie pobranych świadczeń;
- współpraca z komornikami i innymi instytucjami;
- dokumentowanie podejmowanych czynności;
- prowadzenie właściwych rejestrów oraz korespondencji;
- wydawanie zaświadczeń z programu „Czyste Powietrze”;
- wydawanie zaświadczeń świadczeniobiorcom i prowadzenie ich rejestru;
- prowadzenie postępowań w zakresie karty dużej rodziny.
§ 19
Sekcja Wsparcia Rodziny zajmuje się wdrażaniem zasad i form wspierania rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych oraz prowadzeniem działań związanych z profilaktyką na rzecz rodziny.
- W skład Sekcji Wsparcia Rodziny wchodzi: Placówka Wsparcia Dziennego „Ognisko Tęcza” w Nadarzynie z filią w Młochowie, Klub Seniora „Oficyna” w Młochowie.
- Sekcja Wsparcia Rodziny składa się z: wychowawców, głównego specjalisty, sprzątaczki i konserwatora.
- Do zadań Placówki Wsparcia Dziennego „Ognisko Tęcza” należy w szczególności.:
- analiza sytuacji rodziny i środowiska rodzinnego oraz przyczyn kryzysu w rodzinie;
- wzmocnienie roli i funkcji rodziny;
- rozwijanie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych rodziny;
- pomoc w integracji i przezwyciężaniu degradacji społecznej rodziny;
- wspieranie rodzin w pełnieniu ich funkcji wychowawczych;
- współpraca z asystentem rodziny;
- tworzenie kompleksowego i interdyscyplinarnego wsparcia rodziny z udziałem specjalistów wewnętrznych (prawnik, pracownik socjalny, wychowawca) i zewnętrznych (psycholodzy, pedagodzy szkolni, kuratorzy, koordynatorzy pieczy zastępczej, terapeuci i inni);
- realizacja zadań z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej – rozliczenia za pobyt dzieci w pieczy zastępczej, udział w zespołach wychowawczych, praca z rodzinami biologicznymi;
- profilaktyka i działania interwencyjne w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej;
- Klub Seniora „Oficyna” realizuje zadania z zakresu usług na rzecz wsparcia seniorów powyżej 60 roku życia, w szczególności świadczenie usług edukacyjnych i kulturalno-oświatowych.
§ 20
Składnica akt
Składnica akt działa w celu przejmowania materiałów archiwalnych niepotrzebnych do bieżącego urzędowania (działalności) i ich przechowywania, ewidencjonowania, udostępniania oraz brakowania.
§ 21
W celu właściwego wykonywania zadań komórki organizacyjne oraz samodzielne stanowiska pracy zobowiązane są do bieżącej współpracy.
§ 22
Szczegółowy zakres obowiązków pracowników określają zakresy czynności na poszczególnych stanowiskach pracy znajdujące się w aktach osobowych pracownika.
§ 23
Pracownicy zatrudnieni w ośrodku zobowiązani są do przestrzegania kodeksu etyki wprowadzonego do stosowania odrębnym zarządzeniem dyrektora.
Rozdział V
Funkcjonowanie ośrodka
§ 24
Funkcjonowanie ośrodka opiera się na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności służbowych i indywidualnej odpowiedzialności służbowej i dyscyplinarnej.
§ 25
Ośrodek posługuje się uzgodnioną z Archiwum Państwowym w Warszawie instrukcją kancelaryjną, jednolitym rzeczowym wykazem akt oraz instrukcją w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt.
§ 26
Organizację pracy oraz rozkład czasu pracy ośrodka określa Regulamin Pracy wprowadzony do stosowania zarządzeniem dyrektora.
§ 27
- Ośrodek czynny jest w dni robocze w równoważnym czasie pracy w godzinach:
- poniedziałki od 9.00 do 18.00;
- wtorki - czwartki 8.00-16.00;
- piątki 8.00-15.00.
- Każdy piątek tygodnia jest dniem wewnętrznym dla pracowników ośrodka, w którym klienci załatwiani są w sprawach najpilniejszych.
- Placówka Wsparcia Dziennego „Ognisko Tęcza” pracuje zgodnie z regulaminem zatwierdzonym przez dyrektora.
- Klub Seniora „Oficyna” pracuje zgodnie z regulaminem zatwierdzonym przez dyrektora.
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 28
Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem, a dotyczące funkcjonowania ośrodka ustala dyrektor.
§ 29
Zmiana regulaminu następuje w drodze zmiany zarządzenia.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Krystyna Masłowska
- opublikował: Piotr Markowskidata publikacji: 2025-01-24 14:55
- zmodyfikował: Piotr Markowskiostatnia modyfikacja: 2025-04-01 13:56
Pliki do pobrania:
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Krystyna Masłowska
- opublikował: Piotr Markowskidata publikacji: 2025-01-29 09:03
- zmodyfikował: Piotr Markowskiostatnia modyfikacja: 2025-01-29 09:03