Biuletyn Informacji Publicznej
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nadarzynie

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.gops.nadarzyn.pl

Treść strony

Zarządzenie Nr 021.23.2025

ZARZĄDZENIE Nr 021.23.2025
Dyrektora Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nadarzynie
z dnia 30.10.2025 r.

w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej składników majątku oraz powołania komisji do przeprowadzenia inwentaryzacji. Działając na podstawie przepisów art. 4, art. 26 i art. 27 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz. U. 2023 r. poz. 120 ze zm.) oraz postanowień Instrukcji Inwentaryzacyjnej obowiązującej w Gminnym Ośrodku Pomocy w Nadarzynie, zarządza się, co następuje.

§ 1.

W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nadarzynie od dnia 17 listopada 2025 r. przeprowadzona zostanie inwentaryzacja składników majątkowych jednostki, co szczegółowo określa § 4.

§ 2.

Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:

  1. Przewodnicząca - Legięcka Marlena
  2. Członek - Kwiatkowska Magdalena
  3. Członek - Paweł Kaliński z zastrzeżeniem, że Komisja inwentaryzacyjna przeprowadzi spis dla składników majątku, dla których wymagana jest forma spisu z natury.

§ 3.

Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

  1. środki trwałe i pozostałe środki trwałe,
  2. wartości niematerialne i prawne, 3
  3. materiały – jeżeli wystąpią,
  4. druki ścisłego zarachowania, czeki itp.,
  5. środki pieniężne na rachunkach bankowych,
  6. należności,
  7. należności sporne i wątpliwe, należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych, z tytułów publiczno-prawnych, a także innych nie wymienionych aktywów i pasywów,

§ 4.

  1. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 3, 4 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury, do 15 stycznia 2026 roku.
  2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 5 należy przeprowadzić w drodze potwierdzenia sald od banków, wg stanu na 31 grudnia 2025, w terminie do 15 stycznia 2026 roku.
  3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 6 należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów prowadzących księgi rachunkowe wg stanu na 30 listopada 2025 roku, w terminie do 15 stycznia 2026 roku.
  4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 1, należy przeprowadzić drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami źródłowymi i weryfikacji wartości tych składników, wg stanu na dzień 31 grudnia 2025 do dnia 15 stycznia 2026 roku, a ustalenie stanu wynikającego z ksiąg następuje przez osobę z działu księgowości, kadr i płac, w terminie do 80 dnia po dniu bilansowym.
  5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 2, 7 należy przeprowadzić drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z danymi wynikającymi z dokumentów i weryfikacji wartości tych składników wg stanu na dzień 30 listopada 2025 roku, w terminie do dnia 15 stycznia 2026 roku. Ustalenie stanu nastąpi poprzez dopisanie/odpisanie od stanu stwierdzonego drogą weryfikacji – zwiększeń i zmniejszeń które nastąpiły między datą weryfikacji a dniem ustalenia stanu wynikającego z ksiąg rachunkowych przez osobę z działu księgowości, kadr i płac, w terminie do 80 dnia po dniu bilansowym.
  6. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 1, będących własnością innych jednostek, powierzonych do używania należy przeprowadzić w drodze spisu z natury, wg stanu na 30 listopada 2025 roku, w terminie do 15 stycznia 2026 roku.
  7. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 1 będących w użytkowaniu przez pracowników przebywających na pracy zdalnej okazjonalnej lub o charakterze wyposażenia wydanego pracownikom do stałego używania poza terenem strzeżonym jednostki należy przeprowadzić drogą porównania danych i weryfikacji. Pracownik używający składnik majątku zobowiązany jest przekazać np. drogą elektroniczną do działu księgowości, kadr i płac potwierdzenie posiadania sprzętu wraz z wykazem zawierającym jego nazwę i numer inwentarzowy oraz oświadczenie potwierdzające ciągłość używania.

§ 5.

  1. Przyjmuje się, że do czynności w poszczególnych zakresach spisu wymienionych w § 3 pkt 1, 3, 4, 5 wystarczy udział dwóch członków komisji inwentaryzacyjnej.
  2. Uwzględniając ryzyko nieobecności pracowników, w tym osób z komisji inwentaryzacyjnej, dopuszcza się obecność podczas spisu z natury tylko 1 członka komisji.
  3. Dopuszcza się możliwość modyfikacji składu komisji inwentaryzacyjnej w trakcie spisu. Nowy członek komisji zostaje wskazany przez Dyrektora jednostki upoważnieniem do uczestniczenia w pracach spisu z natury, z odniesieniem do wydanego zarządzenia o przeprowadzeniu spisu.
  4. W przypadku nieobecności osoby odpowiedzialnej w trakcie spisu, komisja inwentaryzacyjna dokonuje prac inwentaryzacyjnych w obecności wyznaczonego przez Dyrektora jednostki upoważnieniem, sąsiadującego z osobą nieobecną - pracownika. Jeżeli nieobecny pracownik zajmuje samodzielne pomieszczenie, komisja dokonuje prac inwentaryzacyjnych przy pomocy upoważnionego przez Dyrektora jednostki innego pracownika.
  5. By zapewnić bezpieczeństwo sobie i innym pracownikom jednostki, komisja organizuje prace w zakresie spisu z natury w ten sposób, że: obejmując spisem dane pomieszczenie należy zwrócić uwagę na aktualną liczbę pracujących w nim osób. Jeżeli zagęszczenie osób jest zbyt duże, czynności należy podzielić na dni, uzgadniając to z pracownikami odpowiedzialnymi za majątek w danym miejscu.

§ 6.

  1. Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej, członków komisji, osoby materialnie odpowiedzialne do szczegółowego zapoznania się z przysługującymi uprawnieniami oraz obowiązkami ustalonymi w instrukcji inwentaryzacyjnej.
  2. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
  3. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory, zatwierdzone przez Dyrektora jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
  4. Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych powinny być dostarczone do głównego księgowego niezwłocznie.
  5. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§ 7.

Nadzór nad wykonaniem niniejszego Zarządzenia oraz prawidłowością spisu inwentaryzacyjnego powierza się głównemu księgowemu, zatrudnionemu w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nadarzynie

§ 8.

Zarządzenie obowiązuje z dniem wydania.

Dyrektor
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Nadarzynie
/-/ Krystyna Masłowska

drukuj (Zarządzenie Nr 021.23.2025)

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Krystyna Masłowska
  • opublikował: Piotr Markowski
    data publikacji: 2025-12-05 12:57
  • zmodyfikował: Piotr Markowski
    ostatnia modyfikacja: 2025-12-05 12:58

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 9814
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2025-12-09 11:07:41